TODAY

Hej på er! 
Haft en fin och mysig höstdag på stan idag med mina fina vänner. Fick med mig en ny jacka och samt ett halsband med mig hem. Så nöjd! 
 
Nu ska jag plugga och fixa lite, så vi hörs senare, puss! 
 

DINNERTIME

Hej hörrni!
Har precis fixat mig och tagit lite bilder till er för alldeles snart kommer vi att få gäster. Vi ska äta middag och umgås och ha trevligt ikväll med lite gamla kompisar så det blir säkert jättebra! 
Gårdagskvällen var grym rent utsagt! Har inte haft så roligt på länge! Älskar my girls! 

Vi bloggas senare, puss! 

SPANIEN

 
Bildbomb från Spanien, kommer fler senare jag lovar.

GODMORGON

Hej & godmorgon på er! Hoppas allt är bra med er och att ni inte har lika kallt som vi har här... nästan minusgrader! Fy! Sitter just nu i skolan och har precis börjat. Slutar kring 2 idag och efter det åker jag och tränar med Johanna och sen hem för att äta & fika med släkten. Så räkna med uppdatering lite senare! Hoppas ni får en bra onsdag, puss!



FRIENDS

Hej på er! 
Har haft en himla bra dag idag och känner på mig att morgondagen kommer bli ännu bättre! Känns skönt att jag orkar vara såhär positiv trots allt plugg, skoltjat osv. Men det beror nog på att jag har världens bästa vänner, vi har alltid så himla kul och gör roliga och speciella saker! Love them! 
 
 
 
 

IT'S TOO COLD OUTSIDE

Hej fina ni!
Det är verkligen höst ute nu, på riktigt. Så himla härligt och mysigt! Dock är det rätt kallt, men det hör väl till antar jag. Puss! 
 

WORK HARD PLAY HARD

Allt kommer från Stadium

LÖRDAG PÅ STAN

Hej finisar!
Hoppas ni alla haft en bra dag och att ni haft lika fint väder som vi har haft här! Började dagen idag med god frukost innan jag och mamma åkte ner på stan för att kika på tapet, köpa lite nya träningskläder och samt käka lunch. Efter det mötte jag upp Johanna, vi gick runt och kollade lite, pratade, fikade och lite så. Det var jättemysigt! Nu har jag precis kommit hem, plockat lite på mitt rum och nu ska jag ta en dusch innan vi ska ha familjemiddag här hemma! 
Ha det så bra fina ni och glöm inte kika in ikväll för bättre uppdatering! Puss! 
 
 
 

MITT HÅR

Får väldigt ofta frågor om mitt hår... hur jag fick det så långt, om jag har löshår, vad jag använder för produkter osv. så nu tänkte jag skriva om det i ett inlägg:
 
MITT HÅR
  • Såhär ligger det till, jag använder inte löshår eller liknande, jag har sparat ut mitt hår såhär långt.
  • Jag slingar håret i en blond nyans typ en gång om året för att fräscha upp lite bara.
  • Jag har sparat ut mitt hår på längden ganska länge, har aldrig klippt riktigt kort. För ett och ett halvt år sedan klippte jag mig dock ganska mycket inför en Thailandsresa men det växte snabbt ut igen! 
TIPS
  • Jag använder plattång/locktång nästan varje dag vilket sliter väldigt mycket på håret! Därför är det superviktigt att använda värmeskydd! Grunden till fint hår är oslitet och risigt hår! 
  • Vill du att håret ska växa fortare? Klipp topparna ofta! 
  • Borsta aldrig blött hår, sov
    gärna med en lös hästsvans, använd endast hårsnoddar utan metallbit!
VILKA PRODUKTER ANVÄNDER JAG?
 

  • Jag använder schampoo och balsam från märket "Wella SP", finns att köpa på Bellbox och kostar ca 205kr för 250ml.
  • Jag använder alltid värmeskydd när jag stylar håret. Jag tycker om att testa olika men just nu har jag ett från Tressemé.
  • För att snabbt fräscha upp håret och ge håret en god doft använder jag torrschampoo från "Batiste".
  • Ibland använder jag även glansspray, hårspray osv. men det är väldigt sällan... men när det väl händer använder jag en hårspray från märket "Bed Head". Den är jättebra och luktar dessutom otroligt gott!
     
     
    Hoppas ni tycker om tipsen och har ni några frågor så tveka inte att skriva en kommentar!
     
     
 
 
take care
 

FASHION REFINERY

Hej fina ni! 
Har haft en så himla mysig eftermiddag med Issa, åh hon är bäst! Vi fotade och käkade samt pratade om allt mellan himmel och jord, så glad att hon finns! 
Hoppas allt är bra med er och glöm inte kika in lite senare, puss! 
 
 
 

AUTUMN

Hej hörrni! 
Känns verkligen att det är höst nu... det är sådär gråkallt ute och löven börjar få färg. Men jag har inga problem med det, visst är sommaren härlig men hösten är ändå så himla mysig! Och nu är det mindre än en månad kvar till min födelsedag, ååh vad jag längtar haha!  

NEW FAVORITES

Köpte dessa på marknaden i Spanien för 1£ styck, vilket motsvarar inte ens 10 kronor! Galet nöjd då jag använder någon utav dessa varje dag! 
 
 

STILL ALIVE BUT IM BARELY BREATHING

Godmorgon bloggisen! 
Har precis fixat mig och nu ska jag åka mot stan för att möta upp Linnea. Ikväll kommer sen mina tjejer hem till mig för myskväll, kommer bli toppen! 
Har tidsinställt inlägg åt er till lite senare så vi hörs då, ha en bra dag, puss! 
 
 

BRA LÖRDAG

Hej fina ni! 
Idag vaknade jag ensam hemma, så jag åt mysfrukost framför tv:n innan jag började fixa mig för att sedan åka mot stan och möta upp Issa. Vi shoppade, pratade, käkade lunch, fikade osv. det var jättetrevligt & mysigt! Har alltid så kul med henne! 
Nu på kvällen har jag fixat lite och samt kollat på film, lugn lördagskväll med andra ord! Hoppas allt är bra med er, puss! 
 

DRY SCHAMPOO

- En sak jag skulle vilja tipsa om är verkligen torrschampoo från Batiste! Fräschar till håret direkt och luktar dessutom otroligt gott! Finns flera olika dofter att välja mellan och kostar omkring 70 kronor! Jag själv har dessa två just nu och älskar dem! 

TODAY´S

Hej hörrni! 
Fastnade inte på bild så ni får se dagens outfit såhär idag! Hoppas det duger! Har haft en väldigt jobbig kväll, så där av det dåliga bloggandet men har fixat några tidsinställda till er inför imorgon så hoppas det blir bra! 
Puss ♥ 
 

SKULL NECKLACE


GRYM DAG

Hej bästa ni! 
Dagen idag har varit grym! Började med att få träffa mina favoriter i skolan igen, sen slutade vi vid tolv och då drog jag, Sara & Johanna till stan för lunch och shopping! Det var supermysigt! Fick med mig lite fina saker hem så jag är nöjd! Ska visa er vid tillfälle! 
Hoppas ni haft en bra dag, puss! 
 

IM BACK

Hej på er! 
Gissa vem som är tillbaks? Well, jag såklart haha! Har haft en superbra vecka i Spanien men har saknat alla mina vänner supermycket! Kommer dela med mig av massor av bilder lite senare, samt göra en video, och sen kommer jag även visa vad jag shoppat och lite sådär, så vi får hoppas det blir bra!
 
Nu har jag precis duschat, ätit lite och ska nu dricka enstor kopp té! Ja, jag fryser.. det är kallt i Sverige! Vi hörs imorgon, godnatt, sov gott, puss! 
 
 

SEPTEMBER OUTFIT

 
Untitled #42
 
Untitled #42 by juliakarlssons featuring a moisturizing lipstick

Q/A ANGÅENDE RINGAR & TRÖJA

 
sv; åh tack! Tror faktiskt att jag fått dubbelringen i någon tidning för länge sedan. Och den andra ringen kommer från Avril Lavignes parfym "wild rose" Kram! :) 
 
sv; tack! Den gråa stickade tröjan finns på H&M! Kram :) 

SAKNAR MINA VÄNNER

Har det verkligen superbra här i Spanien, men jag saknar mina vänner något enormt! 

HAR DET BRA

Hej bästa ni!
Sitter just nu på en restaurang med wifi så tänkte passa på att uppdatera er. Har det verkligen super här! Det är varmt och skönt och härligt! Saknar alla mina finaste där hemma dock... wellwell, hoppas allt är bra med er! Puss!





CURLY HAIR

Som ni säkert märkt så lockar jag ofta mitt hår... gör korkskruvslockar, vågor osv. tycker att allt är fint! När jag lockar håret använder jag oftast min plattång med rundade kanter. Att locka håret kan vara ett bra tips för att "piffa" upp en lite enklare outfit till exempel! 

WANTIES

Är helt kär i båda skorna, så har sjuk beslutsångest... nåja, här ser ni lite vad jag vill införskaffa mig i höst! 
 
wanties #1
 
wanties #1 by juliakarlssons featuring a michael kors bracelet

JAG ÅKER TILL SPANIEN IMORGON

Yes, som rubriken lyder så åker jag till Spanien med min familj imorgon! Ska bli superhärligt och jag har verkligen längtat jättemycket! Självklart kommer jag att fixa massor av tidsinställda till er, samt blogga när jag hittar wifi och när jag kommer hem igen kommer ni självklart att få se mängder av bilder! 
Ber om ursäkt för att jag väntat så länge med att berätta för er, planerade att göra det i veckan men sedan så blev det bara inte så. Wellwell, nu vet ni i allafall!
 
 

GISSA VEM SOM ÄR I STAN?

Hej bloggisen! 
Nu är jag på stan igen med mina fina! Vi sitter just nu på tågstationen och håller på att förbereda lite för vi ska strax filma det sista till videon. Ville bara uppdatera er lite och önskar er en fin söndag, puss!
 

SEPTEMBER

Godmorgon finisar! 
Hoppas ni alla sovit gott och att ni har en bra dag framför er. 
1 september idag också, då brukar jag alltid säga att det officiellt är höst... och det känns det verkligen som! Gick ut för att ta några outfitbilder till er och jag frös faktiskt! För första gången på länge! Och måste säga att bilderna faktiskt såg ganska höstiga ut! 
Nu ska jag snart åka ner på stan för att träffa några kompisar, och när jag kommer hem har jag BIG NEWS att berätta för er, lite såhär i sista minuten! Så glöm inte att kika in på bloggen lite senare och uppdatera den flitigt, puss! 
 



RSS 2.0